mandag den 21. februar 2011

Drenge og teknik...



Jeg synes bare, at drenge er seje -og går op i nogle rigtig seje ting...Som ex robotter...Jokke (og hans mor) har en svaghed for disse...Han har en der skal trækkes op og så går som robooten i Jens Lyn..Så har han en der laver små gnister når den er trukket op...Og da vi var i KBH var jeg i en rigtig sej legetøjsbutik i Illums, og var tæt på at rydde en hylde med "byg selv" robooter men fik kontrol over min trang og kom hjem med en enkelt som vi brugte en hel eftermiddag på at bygge...Nu futter den rundt og fejer vores gulve...




Jeg synes, at den dynamik og energi der er i drenge på 8-9 år er så utrolig og fantastisk..De er underfundige og undersøgende i deres tilgang til verden, på en helt anden måde end piger...De sparker røv og kræver modspil og udfordrer deres skæbne med en iver og en humor som driver deres pige-klassekammerater til vanvid. Pigerne diskuterer og bruger utrolig lang tid på at sætte rammer og regler op for deres leg og inden de er færdige med det, er drengene over alle bjerge og gået i gang med noget nyt...Nogle gange jokker de godt og grundigt i spinaten, de kære drenge, og så blusser pigernes vrede op og drengene fatter overhovedet intet om hvad det er der foregår og ja - så har vi som bekendt balladen...


Jeg har altid holdt mest med drenge, for dem forstod jeg...Tingene blev altid mere komplicerede når pigerne var med, og så skulle jeg til at tolke, og så blev jeg usikker, og så var det bare nemmest, at holde mig til drengene... Det følger mig stadig lidt, mænd dem kan man give en olfert og lægge arm med, og så er den skid slået....Og nogle gange er ejg kommet til at overføre den tilgang i dame-komsammen-vi-med-de-rigtige-pigeholdninger og tro mig, en joke om blondiner med store forlygter falder helt til jorden...Og så sidder jeg der med røde ører og tænker "pokkers - nu er det nok ret plat hvis jeg tømmer min fadbamse i et hug og slår en kæmpe bøvs"...

1 kommentar:

Ordet er dit og jeg bliver glad hvis du skriver...