tirsdag den 2. november 2010

Lopper - der er til at gå bananas i...







Tror i, at verdens bedste loppemand bor i Bjergby...Udover dette lille udpluk har han en masse aluminia, hukitstole, institutioncykler, gamle høje barnestole (du ved - dem der kan knækkes sammen og blive til lav bord og stol), amagerhylder, skoletavler, facetslebne glas, lækre kagedåser af enhver art, de gammeldags arkitektlamper, en masse gammellegtøj fx. lundby huse, kreahuse, små kaffestel, små biler. Og så er der jo også alt det andet nams...Ting der er lækre, eller løjerlige fx. en samling gamle runde dimser til at sætte på jakken (jeg kan pludselig ikke huske hvad de hedder)... eller en samling rationeringsmærker eller gamle ægte klistermærker som jeg husker kunne være hård valuta i frikvarteret alle mulige pusseløjerlige ting og jeg kan bruge timer og atter timer der...
Og loppemanden er en flink mand der har en sød kone, og man er altid velkommen til at kigge forbi...Og han er IKKE dyr...Jeg fik en lilla B og O telefon til en tyver, hukitstolene har jeg givet 25-30 kr. for - 50kr. for bordene til, tyve kr. for en rød steltonkande, ja der er sandelig nok at slæbe med hjem, det er begrænsningens kunst....
Loppemanden er blevet loppemand fordi han elsker lopper...Og så var de kommet til at købe alt for meget, og det er jo godt, for så er der mere til vi andre...Hvis du kommer forbi Randers, er du altid velkommen til at kigge fobi, du kan altid sende mig en besked, og så sender jeg nummeret videre til jer...God kamp...

23 kommentarer:

  1. Uha Janet jeg får da helt kriller. Nummeret please:-)..kristin@gmail.com

    SvarSlet
  2. Det vil jeg holde dig op på - selvom jeg først er i DK til næste sommer Ü

    SvarSlet
  3. Nå jeg nu selv bor i Randers´ omegn (Asferg nærmere betegnet) så ville det jo være ligefrem blasfemisk ikke at smutte forbi Bjergby...jeg vil også meget gerne bede om sted og evt. nummer (skal man ringe i forvejen??)
    Kh. Malene
    (kim0704@webspeed.dk)

    SvarSlet
  4. Hej Janet!
    Sådan et indlæg lader jeg bestemt ikke min næse gå forbi;-)
    Jeg ELSKER jo lopper!
    Vil også meget gerne bede om nummeret på loppemanden, tak ;-)

    frktingeltangel@gmail.com

    God dag til dig og dine:-)

    Kærlige hilsner, Louise

    SvarSlet
  5. Du har tidligere omtalt ham, og netop derfor har jeg også været forbi Bjergby. - Men jeg kunne altså ikke få øje på nogen loppemand! Nu sender jeg dig lige en besked, for det skal da undersøges :o)
    /Ida

    SvarSlet
  6. Der vil jeg sørme også gerne kigge ind, når jeg engang kommer forbi.
    Send gerne adresse til charlotte-c-andersen@hotmail.com

    SvarSlet
  7. Åh ja det er et FANTASTISK sted!! Jeg var der sidste gang de havde åbent. Det er SÅ fedt. Har de ikke kun åbent en gang imellem!?
    Jeg troede kun de reklamerede med skilte i vejkanten fra fotex og så ud mod bjergby?!

    SvarSlet
  8. Uha, jeg vil også gerne vide hvor jeg finder den skønne loppemand!
    dorthecharlie@hotmail.com

    SvarSlet
  9. BADGES - de der runde dimser til at sætte på jakker.
    Skønt med nogle gode ideer og råd til super gode indkøb lyder skønt og absolut skrevet bag øret.
    Kig evt. forbi vores site og se om vi kan få lov til at komme på jeres liste!
    Livingbym.com

    SvarSlet
  10. Ja så går det løs piger...nummeret er 20338669...I må meget gerne ringe siger han...Jeg har også flere gange bare dumpet ind og det synes han bare er hyggeligt...Han bor på bergbyvej 84, så nu tror jeg nok, at i er oplyste.....Han ville juble over at få besøg:O)

    SvarSlet
  11. Tusind tak for nummeret!! Jeg tror snart jeg skal derud igen. Jeg elsker det sted :D

    SvarSlet
  12. Det lyder som et virkelig fint loppested. Ærgeligt at det ligger så langt fra KBH. Det ku være man skulle lave en lille udflugt!

    SvarSlet
  13. Tusind tak for de smukke ord... Janet
    Til jer der gerne vil se mere... I er meget velkomne, men vi vil gerne have I lige ringer først.. Mange knus loppekonen

    SvarSlet
  14. Neeeeejjjj er der ikke nogen af jer der knder saadan en loppemand i naerheden af Nykoebing Falster???????? Han lyder som GULDET.

    SvarSlet
  15. Nu har jeg været der... Wauw - der stod jeg med åben mund og tungen hængende ud af halsen! Jeg gik rundt der helt for mig selv og sugede til mig!
    Der kom lidt sager med hjem og jeg er da bare så klar til at tage derud igen!

    SvarSlet
  16. Det lyder da for godt til at være sandt. Ved du om han har flere hukit-stole på lager? For så er jeg on-my-way..
    Tak for det gode tip - og rigtig god bedring

    SvarSlet
  17. Christina: Ja jeg sagde det jo Kristin;O) Det er himlen på jord tilsat så meget hygge og sjæl at man bare bliver ved og ved og ved...Og når man så tænker, at nu har man da set det hele, så går man lige en tur til, for ar være sikker og så gik der en time mere.....It is love....

    Christina: Jeg synes da at du skulle ringe til ham, for han ved helt sikkert hvad der er på lager, og ellers finder han fluks ud af det... Og tak for din omsorg - det her rosen sucks....

    SvarSlet
  18. Hej Janet - jeg var derude i går - og wauw!!! Det var ikke sidste gang.. Skriver et indlæg om lidt, hvor jeg linker til det her indlæg. Håber det er ok!
    -Christina

    SvarSlet
  19. Hvem der da bare boede i nærheden... suk.

    SvarSlet
  20. Nøj Janet, det nummer og adressen vil jeg også meget gerne have. Tak fordi du deler :) vintagehausfrau@gmail.com

    SvarSlet
  21. Uha vil gerne have adr på det sted... louise.rohrberg@skolekom.dk
    Vh. Louise

    SvarSlet
  22. Christina : Det var godt du kunne finde noget du kunne bruge, men altså man kan nærmest ikke køre forgæves vel?? Jeg glæder mig til at se hvad du fik med hjem af "guld"...

    Fru Thornholm: Ja det er så nok også det eneste der er lige i nærheden af Randers, det plejer jo altid at være i nærheden af storbyerne...Jeg fornemmer ganske vist at Randers er "up-coming" ;O)

    Julia: Du ringer bare til den flinke mand, hvis navn står længere oppe på kommentarerne, så skal han guide og fortælle om åbningstider...

    Louise: Ja, det er faktisk det samme som ved Julia, så det er bare med at komme til tasterne...

    God jagt piger ;O)

    SvarSlet
  23. Jeg har lige fundet dit indlæg og skal på ferie i området i næste uge, så jeg vil rigtig gerne have en adr og event et tlf.nr hvis man skal ringe først.
    tusind tak på forhånd
    Eva
    eva2049@gmail.com

    SvarSlet

Ordet er dit og jeg bliver glad hvis du skriver...