tirsdag den 24. november 2009

Krydderi på tilværelsen...



Jeg har bare SÅ meget lyst til noget krydderi på tilværelsen. - Og hvorfor ikke gøre dem økologiske, nu vi er ved det? Som disse fra Camilla Plum...

Men er man frelst når man køber økologisk??? Vi er ret splittet på dette, stålanden og jeg. - Og jeg må på nogle områder give ham ret. Fx. med frugt. For han har da ret i, at det er helt hen i vejret at købe økologisk frugt og grønt fra langbortistan, bare fordi appelsiner og bananer har så fine farver. Man kan få så meget lækkert dansk der passer til årstiden, ved den lokale landmand. Da jeg var barn (!!!!) fik man ikke tomater, jordbær, blommer og vindruer om vinteren og ikke kål, porrer og rødbeder om sommeren.

Eller konceptet økologisk oksekød fra Argentina eller Australien....Ad hvor er det klamt. Prøv at tænk på hvor længe det har været undervejs, og under hvilke forhold - for ikke at tale om det co2 der bliver brugt på fragt...

Så på mange områder har han ret - køb dansk og lokalt, så ved man hvad man får.....

Hvor teen så kommer fra, det tager vi en anden dag....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit og jeg bliver glad hvis du skriver...