torsdag den 18. august 2011

DIY penalhus...

Jeg har lavet en DIY til ungerne på skolen...En dag skal de lave penalhuse, det er jo noget de kan bruge hver dag med stolthed...I får den også lige...

Først måler du ud, hvor langt det du skal have der i er...Og så skal du måle længden ud, alt efter hvor meget du vil have plads til...Og så klipper du...

Så finder du et forstykker, der passer til resten....Kanten på forstykket bukkes...




Så syes kanten....

Det syede forstykke hæftes på bagstykket med nåle, og nu skal der syes blyantlommer...


Nu syer du 3 sider sammen og siksakker kanten...


Den sidste ende bukkes rundt og en strop, her i lædersnor, monteres, og så syr du den sidste ende....



Så finder du en smuk knap, og voila, du har et nyt penalhus...


Du kan lave alle mulige varianter, så nu er det bare "sæt igang"...


Jeg ved godt der er massere af bud på penalhuse rundt omkring i blogland, og dette her er bare det jeg vil tage med i skole...

2 kommentarer:

  1. Tak for en skøn og overskuelig DIY lige her før studiestart :)
    Har tilladt mig at linke til dig fra min blog, håber det er ok?

    SvarSlet
  2. Sara: Tak for det, det er da en ære..

    SvarSlet

Ordet er dit og jeg bliver glad hvis du skriver...